Záručný servis
- Odberateľ má podľa uvedených záručných dôb právo na bezplatnú opravu. Záručná doba sa predlžuje o čas, po ktorú bol výrobok v záručnej oprave.
- Záruka sa vzťahuje iba na funkčné poruchy, spôsobené zlyhaním niektorej časti zariadenia. Nevyťahuje sa na chyby spôsobené nesprávnou manipuláciou alebo neodborným zásahom.
- Záruka zaniká v prípade poškodenia alebo odstránenia záručných plomb alebo pri nečitateľnosti sériových čísel a produktových kódov
- Pri reklamácii je potrebné dodať: kompletný tovar s príslušenstvom a dokumentáciou, kópiu dokladu o zakúpení a dodací list.
- Nároky plynúce zo záruky náležia iba kupujúcemu a nejde ich bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho previesť na tretiu osobu. Za úhradu zaisťuje predávajúci taktiež pozáručný servis na zakúpený tovar.
- Kupujúci je povinný pri tovare, ktorý zasiela k oprave, si na vlastné nebezpečenstvo uschovať a zazálohovať dáta, na ktorých zachovanie má záujem. Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratené dáta a nezodpovedá za škodu tým vzniknutú. Po dohode za úhradu predávajúci zaisťuje aj zálohovanie.
- Pokiaľ je uplatnená reklamácia ohľadne úplnosti plnenia alebo zámeny v plnení oprávnená, nesie prepravné náklady predávajúci.U prístrojov alebo dielov, u ktorých nebola zistená žiadna chyba, vyúčtuje predávajúci náklady na preskúšanie a dopravu späť ku kupujúcemu.
Počítačové zostavy
Na všetky u nás zakúpené počítačové zostavy a komponenty poskytujeme záručný servis v minimálnej dobe trvania dva roky. Pri zostavách sa záruka vzťahuje na každý komponent osobitne a je presne špecifikovaná na rozpise zostavy, ktorý sa prikladá k počítaču pri jeho kúpe. Po prevzatí začína plynúť 30 dňová lehota na vybavenie reklamácie. O jej priebehu informujeme zákazníkov telefonicky alebo emailom.
Komponenty a periférie
Na samostatne zakúpené periférie a komponenty je minimálna, zákonom určená záručná lehota dva roky. Pri jej uplatňovaní je potrebné dodržať tento postup:
- priniesť predmet reklamácie do našej predajne (ak nebolo so zákazníkom dohodnuté inak)
- predložiť doklad o zakúpení spolu s identifikáciou reklamovaného výrobku (sériové číslo na zadnej strane pokladničného bloku, záručný list a pod)
- čo najpresnejšie popísať prejavy poruchy, príčiny jej vzniku a pod.
- reklamovaný výrobok musí obsahovať kompletné balenie – prepojovacie káble, príp. batérie, redukcie, montážne pliešky a pod.
Na niektoré výrobky sa vzťahuje tzv. on-side záruka (ACER, ASUS, HP, monitory AOC, Samsung, LG a pod). To znamená, že výrobok nie je potrebné nosiť k nám do predajne, ale stačí kontaktovať zmluvného poskytovateľa záručného servisu. O takomto spôsobe vybavovania reklamácii však bude zákazník informovaný pri jeho predaji. Samozrejme je možné tovar reklamovať aj u nás, ale doba reklamácie sa môže predĺžiť aj o 10 dní.
Neoprávnené reklamácie
Strata nároku na reklamáciu nastáva v prípade:
- ak je na reklamovanom výrobku vykonaný servisný zásah neoprávnenou osobou
- ak bol výrobok doručený v rozobranom stave, má poškodené alebo nečitateľné sériové číslo
- ak porucha vznikla následkom nehody alebo neprimeraného používania – mechanické poškodenie, poškodenia v dôsledku požiaru, vody, atmosférickými výbojmi, prepätím v sieti.
- nesprávneho používania než na aké bolo zariadenie určené a dimenzované.
- zanedbania bežnej údržby – prach vo vnútri počítača a pod.
Všetky ďalšie záručné podmienky sa riadia podľa príslušných ustanovení platného Obchodného zákonníka.